Why faith matters – Part 2!

John 5:39-47

성도는 믿음의 사람들입니다.

성도는 예수 그리스도를 믿으며 예수 그리스도만을 믿는 사람들입니다.

성도는 주님을 향해 끊임없이 나아오는 사람들입니다.

번주에 우리는 다시 믿음에 관해 살펴보기를 원합니다. 믿음인가? 생각 하실 수도 있고 한가지 주제에 이렇게 자주 그리고 오래동안 머물러야 하는가 생각 하시는 분들도 계실 있습니다.

그런데, 질문들에 대한 답은 아주 간단 합니다. 우리 주님이신 예수 그리스도께서 언제나 믿음을 강조 하셨기 때문입니다. 우리 주님께서는 언제나 믿음에 대해서 말씀 하셨고 사람들에게 믿음에 대해서 질문하시고 믿음이 없는 자들을 야단 치시고 언제나 기회만 있으시면 우리 주님께서는 믿음에 대해 가르치셨기 때문입니다.

도대체 주님께서는 그렇게 믿음을 강조 하셨습니까? ? 그것은 바로 믿음이 그렇게 중요하기 때문입니다, 아주, 아주, 아주 믿음이 중요하기 때문입니다! 그래서 우리 주님께서 그렇게 믿음으로 강조하시고 강조하시고 강조 하신 것입니다.

그리고 우리는, 주님께서 얼마나 믿음을 강조 하셨는가 깨달으셨다면 우리는 다시 과연 믿음이 무엇인가 반문해 보아야 것입니다. 내가 과연 믿음을 지녔는가? 하고 다시한 자신에게 물어 보아야 합니다.

바로 질문들이 오늘 우리가 설교를 통해 확인해 보고자 하는 것입니다. 무엇이 과연 믿음인가? 나는 믿음을 지닌 인가?

오늘의 본문은 우리 주님과 유대인들 사이에 벌어진 말씀과 믿음에 관한 논쟁에서 시작 합니다. 우리 주님께서는 이렇게 말씀 하시면서 유대인들을 내십니다. “너희가 성경에서 영생을 얻는 생각하고 성경을 연구하거니와 성경이 내게 대하여 증언하는 것이니라.”

우리는 말씀을 받을 조심해야 하는데 그것은 우리가 만일 말씀을 잘못 받는다면 우리가 성경이 우리를 영생으로 이끌어 없는것처럼 오해 있기 때문입니다.

성경은 능력이 있습니다. 성경은 책이 아닙니다 이것은 하나님의 말씀인것입니다. 그리고 우리는 성경을 통해 하나님을 만나게 되는 것입니다. 성경이 아니라면 우리가 어디서 하나님을 발견하고 하나님을 배울 있겠습니까? 성경 이어야 가능한 일인 것입니다.

그렇다면 우리의 질문은 우리 주님께서는 유대인들에게 그들이 그토록 최선을 다해 전심으로 영생을 찾기위해 성경을 연구 했는데도 그들이 실패했다고 하신것 일까요?

우리가 느끼고 있던 느끼고 있지 못하던 모든 사람들은 믿음을 가지고 있습니다. 어떤 사람은 하나님을 믿고 어떤 사람은 돈을 믿고 어떤 사람은 부처를 믿기도 하고 어떤 사람은 자기의 미모를 믿고 어떤 사람은 자신의 지성을 믿기도 합니다.

우리가 알아야 것은 인간은 믿음을 가지도록 창조 되었다는 것입니다. 그런데 인간은 하나님을 믿도록 창조 되었지만  하나님외에 다른 것을 믿을 수도 있는 유일한 피조물입니다. 그러니까 우리는 우리가 누구를 믿을것 인가를 선택할 있다는 것입니다. 우리가 하나님 말고 돈을 믿거나 머리를 믿거나 하는 선택이 인간에게는 가능 하다는 것입니다.

인간은 자연의 법칙을 거스르고 있는 유일한 피조물입니다. 모든 창조된 자연물 들이 창조의 법칙을 따라 사는것을 보시면 아실 있지만 인간을 빼고 자연의 법칙을 거스르며 있는 존재는 없습니다. 인간은 다리를 만들고 도시를 건축하고 배를 만들고 비행기를 만드는 존재입니다 그리고 모든 것은 자연의 법칙을 떠나있는 것들입니다.

하나님께서는 이처럼 인간을 특별하게 창조하셨습니다. 하나님께서는 하나님의 형상대로 인간을 창조하셨고 바로 그런 이유로 인간은 인간만이 있는 능력들을 가지게 것입니다. 인간은 날도록 창조 되었지는 않지만 비행기로 날게 되었고 물밑을 헤엄치도록 창조되지는 않았지만 잠수함 안에서 오랜 시간을 보낼수 있는 그런 능력이 있습니다.

한마디로 하나님께서는 인간을 하나님의 형상을 따라서 마치 하나님같은 특별한 존재로 지으셨다는 것입니다. 이것은 정말 어마어마한 축복이 아닐 없습니다.

하지만 이런 특별한 선물을 받은 인간은 은혜로 인해 자유의지를 가지게 됩니다, 이것으로 인해 인간은 스스로 생각하고 결정하고 자기가 원하는 일들을 이뤄내기까지 있는 정말 특별한 존재가 것입니다. 그리고 이로 인해 인간은 자신의 창조주이신 하나님을 거부 하기까지 하며 하나님외에 다른것을 믿을 수도 있는 그런 존재입니다.

그것이 바로 주님께서 오늘 본문에서 지적하시는 부분이신 것입니다. 유대인들이 성경을 탐구 하면서 찾으려 하던것은 하나님이 아니었다는 것입니다. 만약 그들이 하나님을 찾고자 하나님의 뜻과 계획을 알고자 성경을 탐구 했었더라면 그들이 주님에 대한 말씀을 놓칠 수가 없었다는 것입니다. 그들은 분명히 예수그리스도를 성경안에서 발견하였을 것이고 그랬다면 주님을 영접하였을 것입니다. 왜냐하면 성경이 바로 우리 예수 그리스도에 대한 증언이고 기록이기 때문입니다.

다시 오늘의 본문을 보시겠습니다. 오늘의 본문은 이렇습니다 “… 성경이 내게 대하여 증언하는 것이니라.”

성경은 바로 우리 예수그리스도 성자 하나님에 대한 증언입니다. 다른 말로 하면 성경이 씌여진 이유가 바로 우리 예수 그리스도를 증거 하기 위해서이며 우리로 하여금 주님을 있도록 하기 위해서 기록된 것이라는 것입니다.

이런 성경이 증거하고 있는 예수그리스도는 과연 누구입니까? 우리를 구원하시고 우리에게 영원한 생명을 주실 있는 유일하신 분이 바로 우리 예수 그리스도 이십니다. 분이 바로 성자 하나님 이시고 우리의 구세주 이십니다. 그렇기 때문에 예수그리스도를 향해 가지는 우리의 믿음만이 우리가 가져야하는 믿음이고 외에 다른 믿음은 우리에게 전혀 쓸모가 없는 허망한 것들입니다.

우리의 믿음은 우리 예수 그리스도에 대한 믿음이어야 하고 우리의 믿음은 언제나 우리 예수 그리스도를 향해 나아가는 믿음이어야 합니다, 주님을 천국에서 뵙는 날까지 이것은 흔들리면 안되는 입니다. 다시 말하면 우리의 믿음은 지상에서 소명을 마치는 순간까지 완성된 것이 아니라는 것입니다. 그래서 우리는 주님을 향한 믿음을 따라 끝까지 주님께 계속 가까이 나아가야 하는 것입니다. 간단하게 말하면 하나님께서 이제 고향으로 돌아오라고 하시기 전까지 예수그리스도가 우리의 인생의 목표가 되는 것입니다.

오늘의 본문에서 우리 주님께서는 유대인들에게그러나 너희가 영생을 얻기 위하여 내게 오기를 원하지 아니하는도다라고 말씀 하셨습니다. 그러니까 다른말로 하면 그들이 주님께 나아 오기만 했다면 주님께서 말씀 하시는 생명, 참되고 영원한 생명을 얻을 있었다는 것입니다. 그러나 성경안에서 하나님을 찾는 것이 아니라 자신들이 원하는 것을 찾던 이들이 주님께로 나아올 수가 없었던 것입니다.

우리가 절대로 잊지 말아야 것은 바로 주님께서 우리의 생명이 되시는 분이시고 우리가 영원히 지녀야 생명이신 분이십니다. 예수 그리스도 외에는 생명이 없습니다. 그것이 말씀이 증거 하시는 것입니다.

물론 아무리 진리가 하나님의 말씀이 우리 예수그리스도를 증거해도예수만 생명에 이르는 길이라는 것은 너무 심하다. 하나님께서는 우리에게 외에도 많은 기회를 주시지 않을까?’ 의문을 가지시는 분들이 교회 밖에는 많을 압니다.

사랑하는 형제 자매 여러분, 그러나 하나님께서는 이런 기회들을 벌써 주님오시기 전에 우리 인간들에게  아주 많이 허락 하셨습니다. 한나님께서 허락 하신 많은 기회들은 에덴 동산에서 우리에게 허락 되었었고 노아의 시대 이전에도 계속해서 기회를 주셨습니다. 모세에게 돌판에 십계명을 새겨 율법으로 기회를 허락 하시기도 하셨었습니다. 그러나 우리 인류는 모든 기회에서 실패했고 이제 우리 주님 께서만이 우리에게 남은 유일한 마지막 기회이신 것입니다.

이것이 뜻하는 것은 바로 오직 우리 예수그리스도를 통해서만 우리 인간들이 하나님을 있고 하나님을 따를 있다는 이야기도 되는 것입니다. 예수 그리스도 외에 우리가 하나님을 만날 있도록 인도하는 길은 없다는 것입니다. 예수그리스도를 믿을 때에만 성령 하나님께서 우리가 하나님을 보고 듣고 따를 있도록 이끄시고 능력을 허락 하신다는 것입니다. 오직 예수를 통해서만 인간이 하나님을 이해할 있습니다.

복음은 바로 누구든지 예수께로 나아오는 모든자를 예수 그리스도를 만나게 하시고, 알게 하시며 주님과 영원히 함께 하도록 이끄신다는 것입니다.예수님께서는 유대인들이영생을 얻기 위하여 예수 그리스도께 오기를 원하지 아니했기때문에 영원한 생명을 얻을 없었다고 말씀 하셨습니다. 그러니까 다시말하면 주님께로 그들이 나오기만 했었다면 그들이 아무리 죄인들이었다고 해도, 영원한 생명을 분명히 얻었을 것이라는 주님의 확언이신 것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분, 이것이 바로 믿음의 비밀입니다. 이것은 우리가 주님을 믿으면 주님을 발견하고 끝난다는 이야기가 아닙니다. 오히려 믿음은 언제나 끊임없이 주님께로, 주님 앞으로 계속 나아와야 한다는 진리를 이야기 하고 있는 것입니다. 믿음은 역동적이고 주님앞으로 나아오는 실천인 것입니다 믿음은 절대로 멈추지 않습니다. 믿음은 절대로 같은 곳에 머물러 있지 않으며 움직이고 자라며 열매를 맺습니다.

사랑하는 형제 자매 여러분.

우리는 위대한 선물을 우리안에 가진 사람들입니다. 하나님께서 믿음을 우리안에 심어 두셨습니다. 그러나 그것은 오로지 시작일 입니다. 우리는 주님앞으로 언제나 나아와야 하는 것입니다. 우리는 우리 주님을 하나님께서 허락해 주신 우리의 믿음으로 영광을 돌려야 합니다 그리고 우리는 천국본향으로 돌아가기 전까지 진정한 생명을 지니고 살아가야 하는 것입니다.

믿음을 가지고 있는 사람들만이 진정한 생명을 가지고 있는 사람들입니다. 진정한 생명은 자라고 움직이고 열매를 맺는 것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분, 우리안에 이생명이 있습니다. 생명이 우리안에서 뿜어져 나와 세상을 진정한 생명으로 흠뻑 적시는것이 하나님의 뜻이라는 것을 깨달으시길 축언 합니다.

그러므로 우리는 언제나 주님앞으로 나아가는 하나님의 자녀가 되어야 합니다. 그래서 어디에 우리가 있던 우리는 세상의 빛이 되어야만 하는 사람들입니다. 그래서 아직도 진리를 모르는 사람들에게 구원에 이르는 유일한 길을 밝혀주는 주님께 이르도록 비춰주는 세상의 빛이 되어야 하는 것입니다. 우리의 하나님은 능력의 하나님이시고 바로 이것이 우리를 사용하셔서 세상에 하나님을 증거 하시는 하나님의 능력이신것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분, 우리가 가지고 있는 믿음은 예수그리스도안의 진정한 생명을 통하여 나오는 능력의 믿음입니다. 우리가 하나님의 자녀임을 잊지 마시고 세상에 나아가 세상을 밝히는 진리의 빛으로의 의무를 하시길 축언 드립니다.

우리가 그렇게 주님을 향해 나아갈 어둡고 악한 세상에 가려져 살던 잃어버린 영혼들에게 아직 그들에게 구원의 , 유일한 구원의 길이 남아 있음을 깨닫게 하시고 그들로 예수 그리스도 앞으로 나아오게 하는 역사가 일어나게 것입니다.

하나님께서는 지금 여러분을 능력의 축복으로 부어 주시고 계십니다. 그리므로 주님을 붙드시고 세상에 나아가 세상을 우리 예수 그리스도의 진리의 빛으로 밝히시기를 우리 예수 그리스도의 이름으로 축복합니다.

기도 하시겠습니다.

Christians are the people of faith.

Christians are the people who believe in Jesus Christ and Jesus Christ only!

Christians are the people who live toward Jesus Christ!

This week we are going to check on the faith again; We can say why faith again? why we have to stick to this subject that long and that many times?

The answer to this question is very simple! because our Lord Jesus Christ has always emphasized faith! Jesus always talks about faith, asks people to have faith and rebukes people that they didn’t have faith! whenever our Lord has chances, Jesus talks about faith!

Why Jesus spoke so many times about faith? because faith is very important! very, very, very important! and that is why Jesus emphasized and emphasized about faith again and again!

Once we know how much Jesus put emphasis on the faith and understood how much important it is then we should ask what is faith? do I have faith? Am I living by the faith? we should ask about it!

These are the questions we are going to ask in today’s sermon, what is faith? and do I have this faith?

Today’s scripture begins from the argument between Jesus and the Jews about faith and scripture.

It is written, Jesus said, You study the Scriptures diligently because you think that in them you have eternal life. These are the very Scriptures that testify about me…”

We have to be careful in here because if we misread it, we might misunderstand that the scripture is not leading people to the eternal life.

The Scripture has power and it is not just a book, it is the word of God! and it is through the Bible we find God! other than the Bible, where could we find God, learn about God? then the question we have is then why Jesus told the Jews that they failed to find the eternal life even though they were pouring out all they have to study the Bible? where they had failed?

Whether we know or not, we all have faith. Some have faith in God, some have faith in money, some have faith in Buddha and some have faith in their beauty and some have their faith in their children and some have their faith in their intelligence.

What we have to understand here is that the human being is created to have faith and we are the only creature that can have faith in other than God, it means that we can choose our faith, if we believe in money or our intelligence instead of God? that is possible for human beings.

We are the only creature that can live against the nature-look around all the created things follow the rule of nature but the human beings are the only creature that can live against the nature, we built houses, bridges, cities, ships and airplanes and all are against the nature.

God created humans very special because God created us in God’s image and because of that we can do so many things only humans can do! We are not supposed to fly but we can fly by airplane, we are not supposed to swim underwater but in the submarine we can go underwater for more than years.

God created humans in God’s image, God created humans as God like creatures and that’s an amazing blessing of God! We are special in God!

However, because of this special gift we have free will! which enables us to think and decide and do whatever we want to do! With this freedom humans even can deny God their creator! and have faith in something other than God!

That’s exactly what Jesus had pointed out in today’s scripture, what the Jews were trying to find in the scripture was not God! if they were trying to find God in the scripture there was no way for them to miss Jesus! They were certainly to find Jesus in the scripture because the scripture is written testimony about Jesus Christ our Lord!

Again What Jesus said in today’s scripture is as follows, “…These are the very Scriptures that testify about me!!!”

The Bible is a testimony about Jesus Christ our Lord who is God the Son! In other words the Bible was written to testify Jesus Christ Our Lord! and let us know who is Jesus Christ!

Who is Jesus Christ! The only one who can save us and can give us eternal life! he is God the Son! and our savior! and the belief into Jesus Christ is the only faith that we have to have! we don’t need any other faith than the faith in Jesus!

So our faith must the be the faith in Jesus Christ and our faith always must be a faith toward Jesus Christ until we meet our Lord in heaven. What it means is that our faith cannot be done until we finish all the missions on the earth and back to our heavenly home. So we have to keep pushing our faith forward to Jesus all the time; Simply, Jesus is our life goal until we complete our lives on the earth! Until God says ‘my dear Child, come back to your home.’

Jesus said to the Jews in today’s scripture “yet you refuse to come to me to have life.” and It means that if they had come to Jesus they would have had life which is the true life and eternal life.

So Jesus our lord is the life that we have and also Jesus is the life we have to have eternally. Other than Jesus, there is no life for us!

Some might say ‘that is too much! why God gives us more chances than that?’

Dear brothers and sisters, God gave these chances and he gave many many chances before Jesus. God gave abundant chances in the garden of Eden! God gave chances before the time of Noah! God gave chances by the commandments inscribed on the stone tablets! but we failed all of them! and Jesus id the only chance we have now!

What it means is that we can meet God, know God and follow God only through Jesus Christ! Other than Jesus Christ, there is no way that we can meet God personally! When we have our faith only in Jesus, then the holy spirit helps us to see, hear and follow God!

Good news is that anybody who comes to Jesus will meet Jesus, know Jesus and be with Jesus forever! Jesus said only because the Jews ‘refused to come to Jesus, they don’t have eternal life!’ So reversely it means that If they had come to Jesus, they would must have had life!

Brothers and Sisters, that is the secret of the faith, It doesn’t mean that once you found Jesus! and it is done! no! faith is not like that! faith means that you are always coming to Jesus, coming toward Jesus! Faith is dynamic and faith is always action of coming into Jesus! It never stops! it never stays in the same spot! it moves, it grows and it bears fruits!!!

Dear brothers and sisters.

We have this great faith in us. God planted this faith in us! But that is the beginning! we have to come forward to Jesus all the time! We have to glorify Jesus with our faith! and we have to have the true life in us up util we are going back to home in heaven. Beware! the holy Spirit is helping you now to understand what is faith and also helping you come forward to Jesus! Accept his invitation and jump into Jesus your Lord! the eternal God Son.

People who have faith are the people who have true life in them! the true life which grows, moves and flourishes!

Dear brothers and sisters, we must be these people who have life gushing out from themselves and make the world be soaked in this true life!

We must be the people going forward to Jesus, so wherever we are, we have be the people of light to shine the way to the people who haven’t met Jesus! we have to be the people who leads these people to Jesus! because our God is God if Power and might and these are the way how the true life of God reveals God in the world.

Dear brothers and sisters, what we have is the faith of power! because of the true life in Jesus! Don’t forget you are the children of God, go out and shines the world and let them know there is the way, the only way and let them come to Jesus Christ our Lord! God blesses you with this blessing of power! so believe in Jesus and shine the world!

Let us pray.

 

 

 

 

 

답글 남기기

아래 항목을 채우거나 오른쪽 아이콘 중 하나를 클릭하여 로그 인 하세요:

WordPress.com 로고

WordPress.com의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Google photo

Google의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Twitter 사진

Twitter의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Facebook 사진

Facebook의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

%s에 연결하는 중