Seek favor of God!

John 6:1-15

성도는 예수 그리스도를 믿는자들입니다.

성도는 예수 그리스도를 따르는 자들입니다.

성도는 예수 그리스도의 은혜를 구하는 자들입니다.

지난주에 우리는 믿음은 예수 그리스도에 대한 믿음이어야만 하며 우리는 주님을 향해 나아가는 믿음의 행진을 언제나 끝까지 내가야만 하는 것을 배웠습니다.

후에 우리는 그렇다면 예수님을 믿는다는 것은 무엇인가? 우리가 모두 예수님을 믿고 있지만 과연 예수님에 대해 충분히 알고 있는가? 우리는 어떠한 경우에도 주님을 확실히 믿고 찾을 있도록 주님을 알고 따르고 있는가? 물어보아야 것입니다.

우리가 우리가 노리는 과녁이 어디에 있는지 보지 못한다면 과녁을 맞힐 없습니다.같은 이유로 우리가 예수 그리스도가 어떤 분인지 알지 못한다면 주님께로 나아가는 데에 어려움을 겪을 밖에 없습니다.

오늘의 본문은 예수님께서 행하신 기적에 관한 것이고 우리가 본문을 읽어보면 본문이 주님이 어떤 분이신지와 인간은 과연 어떠한 존재인가 다루고 있는 것을 있습니다.

오늘의 본문에서 예수님은 유대인들과 우리가 이해하고 있어야 하는 믿음에 대한 논쟁후에 다시 갈릴리로 돌아가시게 됩니다. 그리고 주님께서는 유대인들의 마음을 바꾸지는 못하셨지만 주님께서 행하시는 치유의 이적을 보게된 많은 사람들이 주님을 따르게 되었습니다.

사람들은 예수님께서 병자를 치유하시는 것을 예루살렘에서부터 갈릴리까지 주님을 따라온 것입니다 그리고 주님께서는 이들을 불쌍히 보고 계셨습니다. 마태 복음은 이런 그들을 보시는 주님의 마음을 이같이 묘사하고 있습니다무리를 보시고 불쌍히 여기시니 이는 그들이 목자 없는 양과 같이 고생하며 기진함이라.”

예수님께서는 이들을 불쌍히 보셨습니다 그리고 우리가 기억해야 것은 예수님을 따르던 사람들은 사실은 예수님이 구세주라는 사실도 모르고 예수님을 따라오던 사람들이었다는 입니다. 그들은 오직 예수님께서 병자들을 치유해 주시는 것을 보았을 뿐이고 이유로 주님을 따라오고 있었던 것입니다.

그럼에도, 예수님께서는 하나님의 성품으로 사람들을 불쌍히 보신것입니다. 하나님은 하나님을 믿는 사람도 믿지 않는 사람도 보살피시기 때문입니다. 그렇습니다 하나님은 해를 악인과 선인에게 비추시며 비를 의로운 자와 불의한 자에게 내려주시는 하나님 이시기 때문입니다.

주님의 사랑으로 예수님은 사람들을 먹이시기로 결심하셨습니다. 당연히 이들을 구원 하시기를 주님께서는 원하셨겠지만 하지만 그럼에도 불구하고 하나님께서는 이들을 먹이기를 하시기도 하신 것입니다. 하나님께서는 그들의 필요를 채워 주시기를 원하셨습니다 또한 우리의 필요도 채우시기를 원하시는 것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분. 오늘 우리는 우리 예수 그리스도께서 우리의 주님 되심과 동시에 우리에게 주시고자 하시는 산떡이 되심을 깨달아야 것입니다. 산떡을 먹어야 우리가 영생을 누리는 것입니다.

그리고 동시에 예수님은 우리에게 산떡이신 자신을 주심으로 우리를 영생으로 이끄시는 것만 원하시는 것이 아니라 우리가 일용할 양식도 채우시길 원하시는 분이심을 잊어서는 안될것입니다. 하나님은 우리의 영혼만 구원 하시길 원하시는 하나님이 아니시고 우리의 육신도 구원 하시길 원하시는 하나님이시기 때문입니다. 그래서 종국에는 우리가 육신의 부활을 가지게 되는 것입니다.

그러므로 주님께서는 제자들이 믿음을 지녔는가 확인하시는 시험을 하십니다. 하나님께는 불가능이 없으시며 불가능을 가능하게 하시는 능력이 있으심을 믿는지 알기를 원하신 것입니다.

그래서 빌립에게우리가 어디서 떡을 사서 사람들을 먹이겠느냐?” 물어보시는 것입니다.

그런데 빌립은 많은 사람을 먹이려먼 돈이 얼마나 필요하고 얼마만큼의 빵이 필요할 것이라고 바로 셈을할 있는 능력은 있었지만 이것은 당연하게도 주니께서 원하시는 대답은 아니었습니다. 믿음의 대답을 듣기를 원하시던 주님께 빌립은 자신의 지적인 능력을 자랑할 이었지만 자신의 믿음을 보여주는 데에는 실패하고 맙니다.

안드레는 조금 달랐습니다. 안드레는 어린아이의 보리 다섯개와 물고기 두마리를 들고 주님께 나아옵니다. 원어로 보면 물고기가 ὀψάριον 인데 말은 아주작은 물고기, 피라미같은 물고기를 말합니다 그러니까 다섯개와 물고기 두마리는 어린아이의 점심 도시락이나 만한 그런 양인것을 있습니다.

그러나 주님께서는떡을 가져 축사하신 후에 3)앉아 있는 자들에게 나눠 주시고 물고기도 그렇게 그들의 원대로주셨습니다.

예수님께서 그들의 원대로 떡과 물고기를 주셨다는 것에 집중할 필요가 있습니다. 많이 원하는 사람에게는 많이 주시고 적게 원하는 사람에게는 적게 주셨다는 것입이다. 모든것을 주관하시는 하나님을 생각해 보면 이것은 놀라운 일이 아닙니다.

성경은 기록하기를구하라 그리하면 너희에게 주실 것이요 찾으라 그리하면 찾아낼 것이요 문을 두드리라 그리하면 너희에게 열릴 것이니 구하는 이마다 받을 것이요 찾는 이는 찾아낼 것이요 두드리는 이에게는 열릴 것이니라…” 하신 말씀은 여기에서도 그대로 적용 됩니다.

저는 오늘 우리 모두가 믿음의 자세를 가지기를 축원합니다. 주님께 구하는 분은 성경에 기록된 같이 받을 것이고 하나님께서는 구하는 자를 채우실 것입니다. 그러므로 주님께 구하시고 채움받는 것을 그치지 마시길 축원합니다.

그렇지만 이것도 성경이 보이고자 하는 다가 아닙니다. 사람들은 먹고 배불렀고 만족했지만 그것은 전부가 아닙니다. 성경이 보이고자하는 진리는 당연히 주님이 누구신가에 촛점이 맞춰져 있디 때문입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분 오늘의 기적은 갈릴리 호수옆의 언덕의 목초지에서 일어났습니다. 그러니까 풀과 물이 넘치는 곳에서 예수님께서 오천이 넘는 사람을 양처럼 먹이셨다는 것입니다.

갈릴리 호수가의 풀많은 언덕에 오천의 사람들이 배불리 먹고 풀밭에 않아서 쉬는 모습을 상상해 조시기 바랍니다. 원어로 앉다로 번역돤 말은 ἀναπίπτω 입니다. 말은 기대다 눕다에 가까운 말입니다. 그러니까 사람들은 눕다시피 풀밭에 기대서 먹고 쉬고 있었다는 것입니다.

모습은 다윗의 시펴 23편과 정확히 일치합니다. 다윗은 이렇게 노래합니다.

여호와는 나의 목자시니 내게 부족함이 없으리로다

그가 나를 푸른 풀밭에 누이시며 만한 가로 인도하시는도다

영혼을 소생시키시고 자기 이름을 위하여 의의 길로 인도하시는도다

내가 사망의 음침한 골짜기로 다닐지라도 해를 두려워하지 않을 것은 주께서 나와 함께 하심이라 주의 지팡이와 막대기가 나를 안위하시나이다

주께서 원수의 목전에서 내게 상을 차려 주시고 기름을 머리에 부으셨으니 잔이 넘치나이다

평생에 선하심과 인자하심이 반드시 나를 따르리니 내가 여호와의 집에 영원히 살리로다

시편은 바로 정확하게 오늘 주님께서 하신 일을 묘사하고 있는 것입니다. 예수님은 우리의 목자되시며 우리에게 부족함이 없이 채우시며 우리로 만족하게 하시며 눕게하시며 우리의 영혼을 소생 시키시는 바로 우리의 주님, 우리의 하나님이신 것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분 저는 오늘 우리 모두가 우리의 목자되시는 주님을 만나시길 축언 합니다. 우리를 사랑하시고 우리를 보살피시며 우리와 같이 함께 살아가는 모든 나날을 동행해 주실 우리의 목자이신 주님을 만나시길 주님의 이름으로 축복합니다.

그런데 우리가 여기서 그치지 않고 자세히 보아야 한가지가 오늘의 본문에는 나옵니다. 성경은 기록하기를예수께서 그들이 와서 자기를 억지로 붙들어 임금으로 삼으려는 아시고 다시 혼자 산으로 떠나 가시니라.” 하고 계신다는 사실입니다.

예수님께서 물고기 두마리와 보리떡 다섯개로 오천명을 먹이시고 사람들을 피해 떠나셨다고 말씀은 적고 있는 것입니다. 다른말로 하면 사람들은 자기 배를 채울 떡을 주님께 얻는데는 성공했지만 떡이신 주님을 영접하는 데는 실패 하고 것입니다.

이런 일이 생긴 것입니까? 이런 기적을 경헌한 그들이 주님을 이렇게 갑작스럽게 잃어버리게 것입니까? 그것은 사람들이 주님과는 다른 생각을 하고 있었기 때문입니다. 성경은 기록하기를 사람들이 주님을 자신들의 왕으로 만들생각을 하고 있었다고 적고 있습니다.

사랑하는 형제 자매 여러분. 어떻게 사람들이 이미 우주의 왕이신 예수 그리스도를 다시 왕으로 만들 있겠습니까? 이건 불가능한 일입니다. 사람들은 주님께서 얼마나 사람들을 보살피시는 사랑의 주님이신지와 세상이 주지못하는 평화와 행복을 주시는 주님을 경험하는 오병이어의 기적을 보고도 과연 정말로 주님이 누구이신지 생각해 보고 깨닫는데 실패하고 주님으로 만족하는 실패 했다는 것입니다.

그들은 주니께서 아무런 지위도 없으실 때에 이렇게 우리를 만족시키신다면 주님이 왕이 되신다면 얼마나 우리를 만족 시키실 있을 ? 생각 했습니다. 예수님을 왕으로 삼고 자기들에게 돌아올 이익을 생각 했다는 것입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분 우리는 우리가 나의 욕심을 위해 하나님을 이용하거나 또는 하나님과 거래할 없다는 것을 깨달아야 합니다. 만약 우리가 하나님께 무엇을 얻고자 하면 우리가 구해야 것은 하나님의 불쌍히 여기심을 구해야 한다는 것입니다. 왜냐하면 주님께서는 우리를 사랑하시는 분이시고 우리는 하나님께 불쌍히 여기심을 얻어야 있는 그런 존재이기 때문입니다.

만약 하나님께서 우리를 불쌍히 여기시면 우리는 모든 문제에서 해결 됩니다. 주님이 불쌍히 여겨주시는 순간 우리는 하나님께서 은총을 베풀어 주시는 사람이 된것이기 때문입니다. 그리고 이럴 하나님은 우리가 영원히 감사할 밖에 없는 수도 없는 축복으로 우리를 복주시기 때문입니다.

하지만 자신의 이익을 위해 하나님이 하시도록 하나님과 거래하거나 하나님을 유혹할 생각은 일절 하시지 마시길 바랍니다 만약 그렇게 하나님께 나아간다면 오늘의 본문에서 주님께서 사람들을 떠나셨듯이 우리를 떠나시게 것이기 때문입니다.

사랑하는 형제 자매 여러분.

하나님은 사랑이시며 하나님은 모든것을 주시는 하나님이십니다.

기쁜 소식은 오늘 지금 우리가 우리 예수 그리스도로 인해서 하나님의 축복안에 거하고 있다는 것입니다

그렇지만 우리가 주님을 단단히 붙잡고 더욱 주님을 알아가지 않는다면 오늘 성경에 나온 사람들처럼 주님을 잃어버릴 있는 위험이 우리곁에 있다는 것을 잊으면 안된다는 것입니다.

하나님은 우리의 목자시고 우리가 필요한 모든것을 채우시는 그래서 우리가 부족한 것이 없게 하시는 하나님 이십니다. 그러므로 우리가 알아야 것은 우리가 나자신의 욕망을 쫓아가고 우리의 욕망에 귀를 기울이지 말고 우리의 바람을 하나님께 두어야 한다는 것입니다. 내가 원하는 것이 하나님게로 것인지 확인해야 한다는 것입니다.

우리가 기억해야 비밀은 우리가 하나님이 우리를 불쌍히 여기심을 구해야 한다는 것입니다. 우리는 우리 주님이 사람들을 불쌍히 여겨 주셨을 때에만 주님께서 기적을 일으키시고 병자들을 치유 하셨다는 사실을 기억해야 합니다. 많은 사람들이 자기의 믿음으로 재산으로 권력으로 봉사로 희생으로 그리고 자신의 기도로 하나님을 놀라게 하고 그래서 자신을 축복해 주시기를 구했지만 그런 사람들은 실패했습니다. 그러나 하나님앞에 낮은 모습으로 나아가 하나님이 불쌍히 여겨주시길 구하는 사람들은 주님께서 그들의 손을 붙드시고 부족한 것이 없는 푸른 초장으로 이끄신다는 것을 기억하시길 주님의 이름으로 축복합니다.

사랑하는 형제 자매 여러분

우리는 언제나 하나님의 불쌍히 여기심을 구하는 사람들이 되시길 다시 축언합니다 그래서 하나님의 은혜를 입어 부족함이 없는 축복된 삶을 사시는 모든 여러분 되시기를 축복합니다.

기도 하시겠습니다.

 

 

 

Christians are the people who believe and know Jesus!

Christians are the people who follow Jesus!

Christians are the people who are seeking the mercy of Jesus!

Last week we learned that our faith must be the faith in Jesus Christ and we have to approach into Jesus all the way, all the time.

Then our question should be do we know who is Jesus well enough? We all believe in Jesus Christ but who is Jesus that we have our faith into? Do we know Jesus enough so that we can find Jesus in whatever situations?

Unless we know where is our target, we cannot hit it! so the same way, unless we know who is Jesus it would be very difficult for us to come forward to Jesus.

Today’s scripture is about the miracle Jesus performed but once we read today’s scripture then we can tell this scripture is about who is Jesus and also how is the human beings!

Yes, this is about how Jesus is our trustworthy savior and how unreliable we human beings are.

In today’s scripture Jesus went back to Galilee after having arguments with the Jews about the faith that we should have and understand. Even though, Jesus didn’t change the stubborn hearts of the Jews, but he made so many followers who observed signs and wonders Jesus did among the people.

These People followed Jesus from Jerusalem where they had seen Jesus performed healings on the sick people and came to Galilee and Jesus Had compassion on these people. Matthew described Jesus when he saw the crowd during another mission trip as like this “When he saw the crowds, he had compassion on them, because they were harassed and helpless, like sheep without a shepherd.”

Jesus had compassion on these people and we have to remember these people followed Jesus but they didn’t believe in Jesus yet because they didn’t know who was Jesus? They only had seen the sign and wonders of Jesus and that was the only reason they followed Jesus.

However, Jesus had compassion over these people because that is the nature of God; God is love, God cares for all people whether they believe in God or not doesn’t matter, yes, ‘God causes his sun to rise on the evil and the good, and sends rain on the righteous and the unrighteous.’

Because of his love, Jesus determined to feed these people. Of course God wanted to save these people more than to feed them but, even though so, God wanted to feed them, God wants to satisfies their needs, our needs also.

Dear brothers and sisters, what we have to know today is that Jesus our lord is this bread he wanted to give to the people, Jesus is the living bread that we have to eat and live an eternal life!

However, Jesus not only gives himself, the living bread to us but also gives our daily bread too! God not only want to save our souls but also our bodies too. So that’s why when our Lord will come again we are going to have resurrection of body!

Jesus is our lord over our souls, spirits and also our bodies, he is the lord over all.

In today’s scripture, Jesus wanted to test if his disciples had faith in Jesus, Jesus wanted know if his disciples had enough faith in him and believed that God could do impossible things for the people he cares.

He tested Phillip by asking this question “Where shall we buy bread for these people to eat?” 

Phillip was smart enough to measure how much money they need to buy enough bread to feed the crowd but obviously it was not the answer Jesus wanted to hear. Jesus wanted to hear the answer of faith but Phillip Might had succeeded in boasting in his intelligence but failed to prove his faith to Jesus.

Andrew was a little bit different, he came up with five barley breads and two fishes of a little boy which was a good size lunch for a kid! Fish in original greek was ὀψάριον which means anchovy like small fish, so we can see this, five barley bread and two small fishes, was nothing for the crowd of five thousands.

However Jesus took the loaves, gave thanks, and distributed to those who were seated as much as they wanted. He did the same with the fish.”

Jesus gave these bread and fishes to people as much as they wanted! He gave many to someone who wanted more and gave small to anybody who wanted small. It is not at all surprising fact because everything is up to our God, if we ask him then we will receive!

It is written ““Ask and it will be given to you; seek and you will find; knock and the door will be opened to you. For everyone who asks receives; the one who seeks finds; and to the one who knocks, the door will be opened.”

I bless all of you should have many many things to ask in Jesus Christ and receive them all as it is written in the Bible, it is the truth so believe and ask to Jesus!

However, it was not all, the crowd ate full and they were content but it was not at all the truth we need to know today. The truth must be about Jesus and this miracle of feeding five thousands clearly shows who is Jesus to us.

Brothers and sisters, this miracle happened on the high hill near to the Galilee lake, this was a place with full of pastures and abundant water and, in here, Jesus fed the crowd who followed him like sheep.

Think about this pastures on the lake and these people who had as much as they wanted to eat and were sitting and taking rest. In original Greek for the word of sitting, ἀναπίπτω was used and this word means more to recline rather than just to sit. So people were lying and reclining on the pasture while they were eating and resting.

This is exact picture of Psalm 23 which is speaking about our God as follows;

“The LORD is my shepherd, I lack nothing. 

He makes me lie down in green pastures, he leads me beside quiet waters, 

He refreshes my soul. He guides me along the right paths for his name’s sake. 

Even though I walk through the darkest valley,I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me. 

You prepare a table before me in the presence of my enemies. You anoint my head with oil; my cup overflows. 

Surely your goodness and love will follow me all the days of my life, and I will dwell in the house of the LORD forever.

This is the exact description of who is Jesus in today’s scripture. Jesus is our shepherd who makes us lack nothing! who makes us lie down contented and with refreshed souls.

Dear brothers and sisters, I bless all of you to meet this Jesus our shepherd! Who loves you and cares you and walk with you through all of your life forever!

However, there is one thing we need to carefully see in today’s scripture. It is written “Jesus, knowing that they intended to come and make him king by force, withdrew again to a mountain by himself.”

Jesus after performing this great miracle of feeding five thousand people by five loafs of bread and two fishes, he left these people! In other words these people succeeded in receiving what they wanted to eat but failed to receive the living bread Jesus Christ!

Why this happened? why they lost Jesus this sudden after experiencing this great miracle?, because these people had different idea with Jesus! the scripture is writing they wanted to make Jesus as their King! by force!

Dear brothers and sisters, how they could make Jesus who is already the King all over the universe as king again? It is not possible. These people watched this great miracle which shows the love and care of God and had great time of peace and happiness with their Lord, God but they failed to be content and to see who was Jesus to them!

They thought, if Jesus could satisfy this much when he was nothing then how much he could do for us when he is their king? They thought about the things they will have in return to make Jesus as their King!

Dear brothers and sisters, we have to understand that we cannot use God, solicit God to do something for us. If you want anything from God then you should have his compassion on you because Jesus always watches over you with his endless love on you!

If God has pity on us we are safe and our problems will be go away! because you just became one who has favor from God! and God will bless you with numerous blessings that you will thank for forever!!

But, never attempt to make God work for your own interest and if you do, he will leave you! then you are going to lose this eternal blessing! Jesus Christ!

Dear brothers and sisters.

Gos is love and God is all giving!

Good news is that we are now in his great blessing because we have Jesus Christ as our savior and Lord.

However, if we are not holding Jesus tight and getting to know Jesus more and more, there is always a danger of losing our Lord like the people of today’s scripture.

God is our shepherd and he is the one supply all we need and make us lack nothing. Important thing is that we have to have our wish in God and we have to be ready to follow what God shows us not to follow what I desire!

The secret is what we have to seek from God is his mercy, we must remember it is when Jesus had compassion on people he performed miracle and healed the people. Many people try to impress God by their faith, wealth, power, commitment, sacrifice and even prayer but all failed. However, people who ask God for his mercy will be led by our lord’s hand into the pasture and lacks nothing!

Dear brothers and sisters.

We must seek the mercy of God upon us and once we have his favor, we will lack nothing!

Let us pray.

 

 

 

답글 남기기

아래 항목을 채우거나 오른쪽 아이콘 중 하나를 클릭하여 로그 인 하세요:

WordPress.com 로고

WordPress.com의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Google photo

Google의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Twitter 사진

Twitter의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Facebook 사진

Facebook의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

%s에 연결하는 중