둘째 주 은혜의 삶

오늘은 은혜의 삶이란 주제를 가지고 하나님의 말씀을 나누겠습니다.


은혜라는 단어는 오직 심판을 받아 마땅한 인간들에게 향하신 하나님의 선하심이라고 신학자 웨인 그루뎀은 정의합니다.


그렇다면 은혜의 삶은 하나님의 이 은혜를 누리는 삶이 되는 것입니다. 그리고 우리가 이 은혜를 누리기 위해서는 두가지의 조건이 선행이 되어야 하는데 그것은 첫째는 우리가 심판 받아 마땅한 죄인임을 깨닫는 것과 둘째는 그럼에도 하나님께서 우리를 절대적으로 사랑하시는 것을 믿는 것입니다.


모든 인간은 죄인입니다.


로마서 3:23 절은 이렇게 말씀하십니다. “23모든 사람이 죄를 범하였음에 하나님의 영광에 이르지 못하더니” 이 말씀은 두 가지를 뜻하십니다 첫째 모든 사람은 완벽하신 하나님의 기준에 미치지 못한다, 즉 우리가 현재를 살면서 지금도 죄를 짓고 있다는 것과 둘째 우리 인간은 이미 선천적으로 죄인인 원죄를 가진 존재라는 것입니다. 우리는 완전하신 하나님 앞에 서있는 완전한 죄인이라는 것입니다. 완전히 완벽하게 죄인이라는 것입니다.


많은 분들은 내가 살면서 거짓말도 했고 또 남을 미워하기도 했고 가끔 도덕적으로 옳지 못한 것을 즐기기도 했으니 죄인이라는 것은 인정하시지만 내가 완벽한 죄인이라고 하는 것은 인정하기 힘드신 분들이 있으실 것입니다. 저는 이 부분을 좀더 살펴보기를 원합니다.


지난 시간에 말씀드린 대로 죄는 헬라어에서는 하마르티아라는 단어를 씁니다. 이 말은 과녁을 어긋나다, 빗나가다라는 뜻을 가지고 있습니다. 그러니까 죄라는 것은 과녁 즉 하나님의 뜻을 벗어난 모든 것을 가리키신 다는 것을 알아야 합니다. 그러니까 죄 중에는 내가 보기에는 절대적으로 옳고 맞지만 하나님 보시기에는 하나님의 뜻을 벗어난 것들도 분명히 있다는 것입니다.


내가 보기에는 선이지만 내가 보기에는 정의이지만 내가 보기에는 자선이지만 하나님이 보시기에는 악인 것들이 있다는 것입니다. 심지어는 예수님께서는 이런 착각은 스스로 믿는 자라고 하는 사람들도 저지를 것을 말씀하셨습니다.


주님께서 말씀하시기를 “마태 7:21-23)나더러 주여 주여 하는 자마다 다 천국에 들어갈 것이 아니요 다만 하늘에 계신 내 아버지의 뜻대로 행하는 자라야 들어가리라 그 날에 많은 사람이 나더러 이르되 주여 주여 우리가 주의 이름으로 선지자 노릇 하며 주의 이름으로 귀신을 쫓아 내며 주의 이름으로 많은 권능을 행하지 아니하였나이까 하리니 그 때에 내가 그들에게 밝히 말하되 내가 너희를 도무지 알지 못하니 불법을 행하는 자들아 내게서 떠나가라 하리라.”


그렇습니다 하나님의 뜻을 행하는 자라야 천국에 들어가게 되는 것입니다.


우리가 정말 두려운 마음으로 생각해 보아야 하는 사실은 이 온 우주 만물 가운데 하나님의 뜻에 순종하지 않고 하나님의 뜻을 거스르는 존재는 단 둘, 인간과 마귀라는 것입니다. 원래 하나님을 대적하는 것이 존재의 이유인 마귀를 빼면 오직 인간만이 스스로 하나님의 뜻을 거스를 수 있는 존재라는 것입니다.


우리 모두가 잘 알 듯이 우리의 죄의 역사는 아담과 하와의 때까지 올라갑니다. 사탄이 하와를 유혹해 하나님께서 금하신 선악과를 먹게 하고 이 선악과를 먹음으로 아담과 하와가 범죄하게 됩니다.


그런데 생각해 보면 선과 악을 알게 되는 것은 좋은 일입니다. 선과 악을 구별할 수 있어야 악에서 피하고 선을 행하고 추구할 것 아니겠습니까? 그런데 왜 선과 악을 알게 하는 이 열매를 먹는 일이 하나님 보시기에는 악한 일이라는 것입니까? 우리는 이 사건을 조금 더 자세히 알아보아야 할 것입니다.


성경은 이렇게 기록하고 계십니다. “창세기3:4)뱀이 여자에게 이르되 너희가 결코 죽지 아니하리라 5너희가 그것을 먹는 날에는 너희 눈이 밝아 하나님과 같이 되어 선악을 알 줄을 하나님이 아심이니라”


그렇습니다 뱀이 하와를 유혹한 것은 선악과를 먹으면 하나님과 같이 선악을 안다는 것이었습니다. ‘하나님과 같이 되어’는 마치 하나님과 같이 스스로 선과 악을 구별하고 결정한다는 이야기입니다. 그러니까 다시 말하면 하나님이 기준이 아니라 인간이 기준이 되어 스스로 무엇이 선이고 무엇이 악인지 구별하겠다는 이야기가 되고 나의 삶을 하나님과 상관없이 내 맘대로 살겠다는 이야기가 되는 것입니다.


그렇다면 인간이 스스로 선과 악을 구별하는 것이 왜 문제가 됩니까?
두가지의 이유를 생각해 볼 수 가 있습니다. 첫 째는 우리가 선하게 보고 정의라고 생각한 것들이 사실은 하나님 앞에 비참한 죄가 되는 것이고 둘 째는 우리가 하나님과 상관없이 선과 악을 판단하는 것이 결론적으로는 하나님께 반역을 하는 우리의 왕이신 하나님을 왕좌에서 끌어 내리려는 반역의 죄를 저지르는 것이 된다는 것입니다.


먼저 우리가 생각하는 선과 정의가 하나님께는 악이 되는 경우를 생각해 보면 현재의 동성애 결혼의 합헌결정과 유산의 합법화 등을 생각해 볼 수 있겠습니다. 하나님께서는 성적인 죄는 영적인 타락을 가져오는 죄로 생각하셔서 아주 엄하게 다루십니다. 성경은 이렇게 말씀하십니다


“고전6:15) 너희 몸이 그리스도의 지체인 줄을 알지 못하느냐 내가 그리스도의 지체를 가지고 창기의 지체를 만들겠느냐 결코 그럴 수 없느니라 16창기와 합하는 자는 저와 한 몸인 줄을 알지 못하느냐 일렀으되 둘이 한 육체가 된다 하셨나니 17주와 합하는 자는 한 영이니라”


“롬1:27)이와 같이 남자들도 순리대로 여인 쓰기를 버리고 서로 향하여 음욕이 불 일듯 하매 남자가 남자로 더불어 부끄러운 일을 행하여 저희의 그릇됨에 상당한 보응을 그 자신에 받았느니라”


세상의 정의와 선은 하나님이 이렇게 싫어하시는 동성애와 또 아기를 살인하는 낙태를 찬성하고 옹호하는 것입니다. 인간이 하나님을 떠나 생각하는 선과 정의는 이렇게 타락할 수밖에 없는 것입니다. 그렇다면 이렇게 타락한 선과 정의의 기준을 가지는 인간이 하나님과 가까울 수 있겠습니까? 전혀 그럴 수 없습니다.


그러니까 선악과를 먹어서 스스로 선과악을 판단하는 것이 좋겠다고 생각한 그 순간 인간은 하나님께 반역을 하는, 스스로 왕이 되려 하고 또 하나님처럼 되겠다는 말로 형언할 수 없는 참람한 죄를 저지르게 되었다는 것입니다. 그리고 그 죄의 삯은 죽음이었습니다.


게다가 하나님께서 만물을 다스릴 책임을 주신 인간이 범죄했으므로 만물을 대표하는 인간이 범죄했으므로 인간만이 아니라 모든 만물이 죽게 되었습니다. 성경은 이렇게 말씀하십니다 “롬5: 12) 이러므로 한 사람으로 말미암아 죄가 세상에 들어오고 죄로 말미암아 사망이 왔나니 이와 같이 모든 사람이 죄를 지었으므로 사망이 모든 사람에게 이르렀느니라.”


왕에게 반역을 반역자가 잡히면 그는 즉각 목숨을 잃게 될 것입니다. 그런데 우리가 잘 아는 대로 하나님께 반역을 도모한 아담과 하와는 당장 죽지는 않았습니다. 이것은 인간을 불쌍히 여기신 하나님의 은혜였습니다. 하나님께서는 인간들에게 잠시 죽음을 유보시켜 주신 것만이 아니라 직접 가죽옷을 지어 인간에게 입혀 주셨습니다. 하나님께 반역한 인간에게 더 이상 호의적이지 않고 적대적으로 바뀐 자연으로부터 보호하기 위한 옷을 지어서 입혀 주신 것입니다.


성경은 이렇게 말씀하십니다. “창3:21) 여호와 하나님이 아담과 그 아내를 위하여 가죽옷을 지어 입히시니라.” 죽어 마땅한 반역의 죄인들에게 하나님께서는 자비를 베푸사 가죽옷을 지어서 입히신 것입니다. 이 죄인들을 불쌍히 여겨주신 것입니다.


정의의 하나님께서 인간들에게 자비를 베풀어 주신 이유가 무엇입니까? 첫 째로 하나님은 창세이전에 세우신 우리 인간들에 대한 구원의 계획이 있으셨습니다. 둘 째로는 인간의 어리석음을 하나님께서는 너무나 잘 아시고 이 모든 반역의 행위뒤에 사탄의 속임수가 있었음을 너무나 잘 알고 계셨기 때문입니다.


하나님께서는 인간의 구원의 계획을 이루시기 위해 인간이 범죄한 그 순간 당장 죽지는 않게 하시고 인생이 거친 자연에서 살아가기 위해 필요한 모든 것을 마련해 주셨습니다. 그것이 우리가 누리는 공기요 햇빛이요 우리가 발을 딛고 있는 대지입니다. 이 모든 것은 모든 인간들이 구원의 기회를 위해 우리에게 거저 허락된 하나님의 은혜입니다. 이것이 우리모두에게 하나님의 자녀나 또는 그렇지 않은 자들에게도 누구에게나 모두 허락된 하나님의 일반 은혜입니다.


그러나 하나님의 자녀로 예정된 우리 믿는 자들에게만 허락된 특별한 은혜가 있습니다.


그것이 오늘의 본문 롬3:24 절에서 말씀하시는 “4 그리스도 예수 안에 있는 구속으로 말미암아 하나님의 은혜로 값 없이 의롭다 하심을 얻은 자…”가 되는 특별한 은혜 입니다.


우리가 하나님께 지은 죄는 우리의 목숨으로만 죄 값을 갚을 수 있는 큰 죄입니다. 그러나 하나님을 배신하고 하나님께 반역을 한 죄를 어떻게 우리가 갚을 수 있겠습니까? 생명의 근원이신 하나님을 대적하는 죄를 범한 순간 우리는 육신의 숨은 쉬고 있을지라도 영으로는 이미 죽어버린 살았다 하나 이미 죽은 자가 되어 버린 것입니다. 이미 죽어 버린 생명 없는 자들이 어떻게 살아 계신 하나님께 대하여 우리가 범한 죄를 갚을 수 있겠습니까? 불가능 합니다.


그러나 하나님께서 말씀하시는 것은 우리 주 예수 그리스도안에는 이 불가능한 우리의 죄사함이 있다고 하시는 것입니다. 죄사함을 넘어선 하나님의 신비로운 죄인을 바꾸어 하나님의 의로움을 덧 입게 하시는 기적이 있다고 하시는 것입니다.


이것이 도대체 어떻게 가능합니까? 성경은 말씀하십니다 “하나님이 죄를 알지도 못하신 자로 우리를 대신하여 죄를 삼으신 것은 우리로 하여금 저의 안에서 하나님의 의가 되게 하려 하심이니라.”


그렇습니다 죄인의 피 뿌림이 없이 죄사함이 없습니다 그것이 하나님의 공의입니다. 그러나 하나님께서는 영 죽을 인간들을 위해 당신의 유일한 독생자 예수 그리스도를 우리를 대신하여 우리의 죄가 되게 하셔서 우리가 받을 죽음의 저주를 받아 죽게 하시고 또 음부에 내려가셨다가 죽음의 권세를 이기시고 부활케 하신 것은, 성자 하나님의 손과 발과 옆구리에 죽음의 상처가 남게 하신 것은 살아 계신 하나님의 생명의 피를 우리 믿는 자들에게 뿌리셔서 우리로 잃어버린 생명을 찾고 다시 살되 영원히 살게 하시고자 하셨던 것입니다.


성경은 말씀하십니다 “하나님이 세상을 이처럼 사랑하사 독생자를 주셨으니 이는 저를 믿는 자마다 멸망치 않고 영생을 얻게 하려 하심이니라”


그렇습니다 이제 우리는 믿기만 하면 우리 주 예수 그리스도의 이름을 붙들기만 하면 영원한 생명을 누리는 하나님의 자녀가 되는 것입니다. 이것은 우리가 흘려야 할 피를 예수 그리스도 우리 주 하나님께서 흘리시고 하나님과 우리 죄인들 사이를 회복시키시는 산 제물이 되셨기 때문입니다.


성경은 또 말씀 하시길 “롬3:25) 이 예수를 하나님이 그의 피로 인하여 믿음으로 말미암는 화목 제물로 세우셨으니 이는 하나님께서 길이 참으시는 중에 전에 지은 죄를 간과하심으로 자기의 의로우심을 나타내려 하심이니”


그렇습니다 우리 예수 그리스도의 이름을 믿어 구원을 얻은 하나님의 자녀들 머리, 머리, 위에는 예수 그리스도 살아 계신 성자 하나님의 거룩한 피 뿌리심이 있었습니다. 우리에게 뿌려진 그리스도의 생명의 피가 하나님 앞에서 우리의 죄가 사해졌음을 증거하시고 우리가 잃어버렸던 생명이 우리 안에서 충만해 넘쳐 흐르도록 하시는 것입니다.


그러므로 우리가 스스로를 구원할 능력이 없는 우리가 예수 그리스도를 주님으로 믿으므로 영원한 생명을 얻고 예수 그리스도께서 우리를 대신해 죄의 값을 치르시므로 우리를 사랑하시는 하나님의 선하심과 죄를 대적하시는 하나님의 공의로우심이 다 나타나게 되는 것입니다. 성경은 이를 이렇게 말씀하십니다.


“롬3:26) 곧 이 때에 자기의 의로우심을 나타내사 자기도 의로우시며 또한 예수 믿는 자를 의롭다 하려 하심이니라.”


그렇습니다. 우리가 예수를 믿어 구원에 이르고 우리의 죄값을 살아 계신 예수 그리스도 성부 하나님의 피 흘리심으로 씻어 버리고 잃어버린 생명을 찾아 영생의 구원에 들어가는 것, 하나님의 자녀로의 권세를 회복한 삶을 살게 되는 것이 하나님의 의로우심과 동시에 우리 믿는 자들의 의로움, 주안에서 회복되었음과 진정한 생명으로 충만케 되었음을 증거하는 것입니다.


이 모든 것이 우리가 우리의 구원을 보장할 단 하나의 이름 주 예수그리스도의 이름을 믿을 때 일어나는 일들입니다. 성경은 말씀하십니다. “행4:12) 다른이로서는 구원을 얻을 수 없나니 천하 인간에 구원을 얻을만한 다른 이름을 우리에게 주신 일이 없음이니라 하였더라”
우리 주님께서 이미 피를 흘리시고 돌아가심으로 우리의 죄를 사하셨고 음부에 내려갔다 부활하심으로 우리에게 다시 주님이 오실 때에 우리도 부활할 것과 죽음의 권세를 이기심으로 우리에게 영원한 생명을 가능하게 하셨습니다. 모든 힘든 일은 우리를 위해 주님께서 다 하셨음으로 우리는 이제 그저 주님의 이름을 믿어 우리에게 하나님의 은혜 허락된 구원과 영생과 하나님의 자녀로써 의롭다 하심을 누리기만 하면 되는 것입니다.


이 모든 것이 거저 우리에게 주어졌습니다. 모든 일은 주님께서 다 하셨고 이 모든 것은 우리에게 거저 하나님의 은혜로 주어진 것입니다. 그러니까 믿음으로 주님의 이름을 붙잡는 것이 하나님의 은혜를 누리는 삶이 되는 것입니다.


주님을 믿는 믿음은 우리로 하여금 영생의 소망을 열어 주시고 영생의 소망을 가진 인생은 이런 은혜를 주시는 하나님을 사랑하고 이제는 주님안에서 죽음에서 하나님의 영광으로 변화되어진 나의 인생도 사랑할 수 있게 되는 것입니다. 믿음 소망 사랑 중에 으뜸은 사랑이지만 믿음이 우리로 소망을 가지게 하고 소망이 있는 삶이어야만 사랑할 수 있게 되는 것입니다. 즉 주님을 믿는 믿음이 이 모든 축복의 시작인 것입니다.


그래서 예수 그리스도의 이름은 살아있는 약속이요 살아있는 축복이 됩니다. 그 이름을 믿기만 하면 우리에게 소망과 사랑이 생겨나고 이를 통해 우리가 변화된 삶 영생의 삶을 우리게 되는 것입니다. 이 변화된 삶 축복받은 삶이 바로 우리가 다음에 살펴보게 될 믿음으로 시작되는 순종의 삶과 연합의 삶입니다.


우리 한마음 교회의 모든 성도분들께서는 모두 예수 그리스도의 이름을 믿는 믿음으로 붙들어 변화된 삶 축복받은 삶 하나님 안에 소망이 있는 삶, 하나님과 나자신을 진정으로 사랑하게 되는 삶을 사시기를 축언 드립니다.


기도 하시겠습니다.


은혜의 삶

Romans3:23) for all have sinned and fall short of the glory of God,

24 and all are justified freely by his grace through the redemption that came by Christ Jesus.

25 God presented Christ as a sacrifice of atonement,[i] through the shedding of his blood—to be received by faith. He did this to demonstrate his righteousness, because in his forbearance he had left the sins committed beforehand unpunished—

26 he did it to demonstrate his righteousness at the present time, so as to be just and the one who justifies those who have faith in Jesus.

First, we will begin today’s worship by praying for the country.


Lord
The country’s system is not working now. We pray for restoring the integrity of the system to restore broken democracy and the constitution. The whole world only can live right when America stands right since God has established America as the world’s representative Christian country; we pray for the US to stand right before God.


Amen


Today, we will share the word of God on the theme of the life of grace.
The theologian Wayne Grudem defines grace as God’s goodness toward those who deserve only punishment.


God’s goodness


To those who deserve Only punishment


That is the grace of God


If so, the life of grace becomes a life of enjoying this grace of God. And in order for us to enjoy this grace, two conditions must be met. First, to realize that we are sinners deserving Gpd’s judgment, and second, to believe that God absolutely loves us even though we are sinners deserve to his punishment.


Romans 3:23 says: “23 for all have sinned and fall short of the glory of God,” This word means two things. First, all men do not meet the standards of Perfect God, and that we are living and still keep sinning. Second, we humans are already natural born sinners with the original sin; We are sinners standing before the perfect God that means we are completely and absolutely sinners, bar is too high.


Many people admit that he or she is a sinner because he or she lied and hated others in their lives, and sometimes he or she enjoyed things that were not morally right but it may be not easy for them to accept that he or she is a completely and absolutely sinned sinner; I want to look at this part more.As I said in the last sermon, in the Greek the word hamartia is used for Sin. This word means to go off the target or go over the target, it means it misses target. Therefore, you must know that sin refers to anything that is beyond the will of God. That means, some of the sins are absolutely right and valid in my human standards, but in God’s eyes, there are certain things that are beyond God’s will and therefore is an absolute failure.


There are certain things that are good to me, righteous to me, and charity to me, but which is an absolute evil to God. Even Jesus said that these misunderstandings would be committed by those who call themselves believers.


Jesus Said, “21 Not everyone who says to me, ‘Lord, Lord,’ will enter the kingdom of heaven, but only the one who does the will of my Father who is in heaven. 22 Many will say to me on that day, ‘Lord, Lord, did we not prophesy in your name and in your name drive out demons and in your name perform many miracles?’ 23 Then I will tell them plainly, ‘I never knew you. Away from me, you evildoers!’”
Yes, only those who do the will of God will enter the kingdom of heaven.


The fact that we must really think hard with fear is that there are only two beings who are not able to obey God’s will if they desire not to and go against it and they are man and the devil among all the beings in the universe. So, we can say, except the devil, which is the being that only can justify itself when it is being against God, only humans are able to oppose God’s will intentionally and willingly.


As we all know well, our history of transgression goes up to the days of Adam and Eve. Satan tempted Eve to eat the fruit of knowledge of good and evil that God had forbidden. By eating this fruit, Adam and Eve had sinned.


But when you think about it, actually it is a good thing to know good and evil. If we can distinguish between good and evil, will we not avoid evil, do good, and pursue doing good? But why is it that eating this fruit of the knowledge of good and evil is evil in God’s eyes? We’ll have to take a closer look at this case.

The Bible writes as this “Genesis 3:4) “You will not certainly die,” the serpent said to the woman. 5 “For God knows that when you eat from it your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil.”Yes, what the serpent seduced Eve was that if she ate the fruit, she knew good and evil like God. That is she ‘Becoming like God’ and discerning between good and evil and making decisions by herself apart from God. So, in other words, it becomes a story that God is no more the standard to man, but humans are the standard, so that man will decide what is good and what is evil by themselves apart from God’s standard, and that they will live their own lives up to their standard regardless of God; they will live like there is no God at all.
So why does it matter for humans to distinguish between good and evil by themselves?


There are two important reasons. The first is that what we see as good and what we think is righteous is actually a miserable sin before God, and the second is that the attempt that we judge good and evil irrespective of God, It is to commit the sin of treason trying to get our God out of his throne as our King. People are going to listen to themselves instead of their king, our Lord God.


First of all, if we consider the case where we think as goodness and justice that is evil for God, for example, we can think of the current constitutional validation of homosexual marriage and the legalization of its legacy.


God considers sexual sin to be a sin that brings spiritual corruption, so God treats it very severely. The Bible says:“15 Do you not know that your bodies are members of Christ himself? Shall I then take the members of Christ and unite them with a prostitute? Never! 16 Do you not know that he who unites himself with a prostitute is one with her in body? For it is said, “The two will become one flesh.”[b] 17 But whoever is united with the Lord is one with him in spirit.[c]”
And the Romans says “27 In the same way the men also abandoned natural relations with women and were inflamed with lust for one another. Men committed shameful acts with other men and received in themselves the due penalty for their error.”


The justice and goodness of the world is to support and advocate for homosexuality and sexual corruption that God hates, God hates it so much. The goodness and justice that humans think apart from God are inevitably corrupt in this way. If so, can humans who have this corrupt standard of good and justice be close to God? It can’t be at all, it is absolutely impossible.


That is, the moment when man thought about it would be good to judge good and evil by eating the fruit of the knowledge of the good and evil, humans rebelled against God, tried to become king on their own, and committed an indescribable sin by thinking about that they would become like God. And the wages for that sin was death.


In addition, because man who had been given the responsibility of God to rule over all things of this world committed a crime, man who represented all things committed crime, and not only man but all things died. The Bible says: “12 Therefore, just as sin entered the world through one man, and death through sin, and in this way death came to all people, because all sinned—”If a traitor is caught rebelling against the king, he will be immediately killed. However, Adam and Eve, who sought rebellion against God, as we know well, did not die immediately.


This was the grace of God who had pity on humans. God not only delayed death to humans for a while, but also made leather garments and clothed them on humans. He made and put on clothes to protect them against nature that was no longer favorable to humans who rebelled against God and turned hostile to humans.The Bible says: “Genesis 3:21) The Lord God made garments of skin for Adam and his wife and clothed them.” God gave mercy to sinners who deserved to die and made leather garments. He had mercy on these sinners.


Why did the God of justice show mercy to humans instead of killing these rebellious sinners right away when they deserved an instant death? First, God had a plan of salvation for us humans that God had established before the creation of the world. Secondly, it is because God knows so well about human stupidity, and he knows so well that Satan’s deceptions followed all these rebellious acts. Yes, God saw Satan all behind this.


In order to fulfill the plan of man’s salvation, God made sure that man does not die at the moment when he sinned and provided everything he needed to live in the harsh nature of life. That is the air and sunlight we enjoy, and the earth on which we are stepping on. All of these are God’s grace freely granted to us by all humans for the opportunity of salvation. This is God’s general grace that is granted to all of us to all the children of God or to anyone who is not.


However, there is a special grace granted only to us Christian believers who are destined to be the children of God.That’s the grace of God what in today’s scripture Romans 3:24 pointed out, it is written “24 and all are justified freely by his grace through the redemption that came by Christ Jesus….


The sin we commit against God is so great that can only be paid for with our lives. But how can we pay for the sins of betraying God and rebelling against God? The moment we committed a sin against God, who is the true source of our lives, even though we are breathing in our body, we have already died with the spirit and have already become dead in a walking body. How can the lifeless, who are already dead, repay our sins against the living God? Impossible, absolutely impossible.


But what God is saying is that there is this impossible forgiveness of our sins in our Lord Jesus Christ. He is saying that there is a miracle that goes beyond the forgiveness of sins and that changes the sinners who had rebelled against God to put on the righteousness of God in Jesus Christ our Lord.


How in the world is this possible? The Bible says, “2 Corinthians 5:21) God made him who had no sin to be sin[b] for us, so that in him we might become the righteousness of God.”


Yes, there is no forgiveness of sins without the shedding of sinners’ blood. That is God’s justice. But God made His only begotten Son, Jesus Christ, to be our sin for us to die, to die under the curse of death that we deserve and should receive, and to go down to the depth to overcome the power of death and to resurrect us. The reason that the wounds of death were left on the hands, feet, and sides of God the Son was to shed the holy blood of the living God upon us Christian believers so that we could find the life we lost and live again but live forever in Jesus Christ our Lord.


The Bible says, “John3:16) For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.”


Yes, now we become the children of God who enjoy eternal life if we believe into and hold on to the name of our Lord Jesus Christ. This is because Jesus Christ our Lord God shed the blood that we must shed and became a living sacrifice to restore between God and us sinners.
The Bible also says, “Rom. 3:25) 25 God presented Christ as a sacrifice of atonement, through the shedding of his blood—to be received by faith. He did this to demonstrate his righteousness, because in his forbearance he had left the sins committed beforehand unpunished—”


Yes, the children of God who are saved by believing in the name of Jesus Christ have the holy blood of God the living Son, Jesus Christ, on their heads and in their hearts. The blood of Christ’s life poured upon us testifies that our sins have been forgiven before God and allows the life we have lost to overflow and overflow within us again and forever more.


Therefore, because we believe in Jesus Christ as our Lord, we have everlasting life, even though we have no power to save ourselves but only because Jesus Christ paid the penalty for us already, and the goodness of God who loves us and God’s justice against the sin, all of God’s righteousness will appear upon us. Whether you believe it or not, God’s glory is shining among his children now! The Bible is written.
“Romans 3:26) he did it to demonstrate his righteousness at the present time, so as to be just and the one who justifies those who have faith in Jesus.”


That’s right. It is that we believe in Jesus Christ our Lord to reach the salvation, wash away our sins through the shedding of the blood of the living God Jesus Christ, the God son and seek the lost life to enter the salvation of eternal life, It becomes a testimony to the righteousness of God placed upon us and at the same time it becomes the proof that we have been restored from death to the life by the Lord Jesus Christ and filled with real life absolutely.


All of this is what happens when we believe in the name of the Lord Jesus Christ, the only name that will guarantee our salvation. The Bible says; “ Acts 4:12) Salvation is found in no one else, for there is no other name under heaven given to mankind by which we must be saved.”
Our Lord has already forgiven our sins by shedding his blood and his death on the cross, and has made eternal life possible for us by going down to the depth and overcoming the power of death and also he enabled us our bodily resurrection when Jesus comes back again by his resurrection and his ascension into the heaven. Since the Lord has done all the hard work for us, we now only need to believe in His name and enjoy the salvation, eternal life, and justification as God’s children by the grace of God for us.


All this was given to us for free. All things the Lord did, and all these things were given to us freely by God’s grace. Therefore, holding on to the name of the Lord Jesus Christ by faith becomes a life of enjoying God’s grace and a life living into the name of our Lord Jesus Christ.
Faith in the Lord Jesus Christ allows us to open the hope of eternal life, and a life with the hope of eternal life enables us to love God who gives us this grace, and all of this gift of God now let us be able to love our lives, transformed from death to God’s glory in the Lord; we are no longer live a bitter life but we live a life of full of faith, hope and love. Faith, hope and love and the greatest of these is love but we should understand that the faith enables us to give birth of hope, and we can only love if we live the life with full of hope. In other words, faith in the Lord Jesus Christ is the beginning of all these blessings. So believe, believe into the name of the Lord Jesus Christ and you will have hope and you will love your God and truly love your life!


So, the name of Jesus Christ becomes a living promise and a living blessing. If we just believe in this name, hope and love will arise in us, and through this, we will live a changed life and eternal life. We will be cut off from the curses which hold our foot, we will be cut off from the death and we will live the holy life, the life full of glory of God. This transformed life and blessed life is a life of obedience and a life of solidarity with God that begins with faith, which we will look at next week.


I proclaim that all the members of our One Heart Church will live a life of faith which is a changed, a blessed life, a life of hope in God, a life of true love to God and to us, a life of God’s perfect grace.


Let us pray

둘째 주 은혜의 삶”의 1개의 생각

답글 남기기

아래 항목을 채우거나 오른쪽 아이콘 중 하나를 클릭하여 로그 인 하세요:

WordPress.com 로고

WordPress.com의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Google photo

Google의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Twitter 사진

Twitter의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

Facebook 사진

Facebook의 계정을 사용하여 댓글을 남깁니다. 로그아웃 /  변경 )

%s에 연결하는 중